Oznanila župnije Škofljica, 8.12.2024
BREZMADEŽNA
Zimski čas je.Dnevi so kratki, in če so še megleni, se prav kamlu prevesijo v noč. Ljudje se oziramo po soncu, v temni noči pa po zvezdah, da bi lažje dočakali svetlobo pomladanskega in poletnega dne.
Tudi adventni čas, sredi katerega smo, nas napolnjuje s silnim hrepenenjem, kot, da bi nas hotel spomniti, da tisto, kar lahko dosežemo z roko ni vse; da obstaja še nekaj, kar nas močno presega in hkrati bogati, izpolnjuje in umirja.
Praznik Brezmadežne usmerja naš pogled v točno določeno smer, k božji Materi Mariji, ki se je odprla do take mere tej presegajoči moči, da jo je vsa prepojila z neizmerno milostjo in iz njenega življenja izbrisala sleherno senco greha, zla in napuha. Kakor se glina v lončarjevi roki iz brezoblične gmote izoblikuje v lepo posodo, tako so Marijo božje roke izoblikovale v posodo iz katere moremo sedaj vsi zajemati. Z njo nam je Bog dal mater, h kateri se moremo zatekati v vsaki stiski in ob doživetju veselja. K njej lahko prinašamo svoje prošnje in zahvale. Pred njo lahko z neizmernim upanjem stojimo vsi: otroci, mladi, ženini in neveste, zakonci, starši, bolni in zdravi, ostareli, trpeči in osamljeni. Za vsakega se iz njenega brezmadežnega srca izliva reka bližine, tolažbe in ljubezni.
Marija nas, ki se zatekamo k njej, ne ocenjuje, ne sodi, ne obsoja zaradi naših grehov, ampak nas usmerja k Sinu, k njegovemu odrešenju in usmiljenju, zato se danes prepustimo njeni roki, ki nas pelje na srečanje z Bogom.
CIRIL IN METOD PRI KOZARIH
Ciril je mirno in zbrano nadaljeval molitev, dokler je ni končal s klicem: »Gospod usmili se nas.« Ko so Ogri gledali v molitev zatopljenega Cirila, so kakor po božjem povelju postali krotki, se spoštljivo priklanjali, krotko so poslušali Cirilove opomine, pustili so vse v miru in niso nikomur nič žalega storili.
Kozarski vladar je prijazno sprejel Cirila in njegovo spremstvo. V verskih razgovorih je Ciril predvsem zavračal judovske zmote. Videti je, da je bil tudi kozarski vladar pod judovskim vplivom. Ciril se je v svojih odgovorih oziral posebno na sveto pismo starega zakona. Govoril je spretno, živahno in nazorno; težke resnice je znal lepo pojasnjevati s primerami in prilikami. Kozarji so radi poslušali njegova pojasnila; z ozirom na njegov nazorni nauk so mu stavili različna vprašanja in ga prosili: »Pojasni nam to vprašanje v prilikah.« Verske razgovore proti judovskim zmotam je Ciril spisal v grškem jeziku, Metod pa jih je pozneje prevedel na slovanski jezik in jih razdelil v osem poglavij. Ohranjeni so nam samo odlomki v staroslovanskem življenjepisu.
Ciril je že pri prvem nastopu pred kozarskim vladarjem prikazal prikupno nazornost in bistroumnost. Vprašali so ga kakega roadu je, da mu bodo mogli odkazati primerno mesto pri mizi. Ciril je razgovor takoj napeljal na versko polje in se predstavil kot Adamov potomec: »Imel sem velikega in slavnega pradeda, ki je stal blizu cesarja, a je svojo čast prostovoljno zapravil, bil je izgnan in je odšel v tujo deželo; tam sem bil rojen. Jaz pa iščem prvotno pradedovo čast, a je še nisem dosegel, sem namreč Adamov vnuk.« Kozari so pod judovskim vplivom poznali sv. Pismo Stare zaveze in so razumeli to pojasnilo izvirnega greha; pristašem judovskih zmot pa se je prikupil, ko se je predstavil, da je iz Adamovega rodu. V nadaljnjih razgovorih je pojasnil skrivnost sv. Trojice, skrivnost učlovečenja Sina božjega, potrebo in smisel odrešenja, razmerje med starim in novim zakonom; prijazno in spretno je odgovarjal na razna vprašanja. Njegove besede so bile polne »moči božje milosti in kakor goreč plamen proti nasprotnikom.«
Ko je Kozarski kan slišal njegove besede, mu je rekel: »Bog te je poslal semkaj, nam v spodbudo; do sitega si nam dal okusiti medene besede svetih knjig, mi smo neizobraženi, a to verjamemo, da si od Boga poslan, da pomiriš naše duše, razloži nam v prilikah vse po vrsti, kar te bomo vprašali.«
/se nadaljuje/
VAŽEN JE KONEC TEDNA
Učenci pojejo
Pesem je ena najpogostejših besed v Svetem pismu. Božje ljudstvo naj bi pelo. »služite Gospodu z veseljem, pridite preden z vriskanjem!« (Ps 100,2). Petje je osnovna oblika slavljenja. To sta naredila Mojzes in Izrael kot odgovor njihovemu rešilnemu prehodu skozi Rdeče morje. To je storil David in njegovo ljudstvo, ko so skrinjo zaveze prenesli v Jeruzalem. To so delali Jezus in njegovi učenci tisto noč, preden je umrl (zadnja večerja ni bila tiha maša). Liturgičn glasba naj bi nas vodila v petje in morali bi prepevati skozi celotno bogoslužje in še naprej.
Zaradi sodelovanja s petjem stopi telo učlovečene Besede v ospredje ter mogočno in sočutno oznanja evangelij. Na ta način Cerkev vodi ljudi k »veri, svobodi in Kristusovemu miru z zgledom življenja, z oznanjevanjem, z zakramenti in z drugimi sredstvi milosti, tako, da bi se jim odprla prosta in zanesljiva pot do polne deležnosti pri Kristusovi skrivnosti.«
Z drugimi besedami, petje in hoja za Jezusom, sodita skupaj. Sodelovanje s petjem učence še na poseben način močno nagiba k slavljenju in jih nato spodbuja k služenju.
Ko sva končno dojela to skromno dejstvo, sva vsaj vedela, kako bi tja prišla. Molitev bi morala pomagaiti in čez čas sva se nanjo tudi obrnila. Molila sva in se postila in čakala. Brez šale, nekega dne, prav na velikonočno nedeljo , je prišel skozi vrata gospod po imenu Al in nama povedal, da je bil v župniji v Teksasu vodja sodobne glasbe. V našo župnijo se je preselil, da bi bil bližje svoji družini, in želel nam je pomagati. In nam tudi je. Z majhnimi korak je pomagal na polno preoblikovati naš program.
Otroci za otroke
Veroučenci pri verouku ste prejeli adventni koledar. Na njem imate tudi kodo, ki jo skenirate in poslušate pripoved za vsak dan posebej. Ni potrebno, da bi brali lahko samo poslušate. Darove , ki jih zbirate za svoje vrstnike pa boste oddali na praznk Treh kraljev. Hranilnik je poleg koledarja. Hvala!
100 ur molitve za nove duhovne poklice
No komisiji za nove duhovne poklice so naredili načrt za pospešeno molitev za nove duhovne poklice. Povaljeni smo k nepretrgani molitvi – 100 ur. Naša ura molitve je v Sporočilih zapisana na 11.12. ob 3.00 uri zjutraj – do 4.00 ure zjutraj. Namen je gotovo izpolnitev Jezusove obljube: »Prosite torej Gospoda žetve, naj pošlje delavcev na svojo žetev in to na način, da gremo iz cone udobja. Jezus jim je povedal še priliko, kako vedno moliti in se ne naveličati.« Bog vedno odgovori, četudi ne na način in v času, ki ga mi pričakujemo. . Ta čas vabljeni v kapelo k molitvi ali pa tudi doma molite molitveno uro ali rožni venec. Prosimo, da bo Bog uslišal naše prošnje.
Srečanje članov ŽPS
Srečanje bo v sredo 11. 12. ob 19 uri. Srečali se bomo z vprašanjem naših farnih zavetnikov – Cirila in Metoda. Starejši še gotovo pomnite, zakaj ste izbrali zavetnika sv. Cirila in Metoda. Kaj nam danes to pomeni, kako nas sveti bratje in sestre nagovarjajo, se jim priporočamo, doživljamo njuno pomoč…Gotovo bodo prišla na vrsto tudi vprašanja božične dobe in sodelovanja v našem občestvu. Pridi in dodaj svoje misli in ustvarjalnost.
Trikraljvska akcija 2024
Že pred vojno so naše slovenske domove obiskovali koledniki. Po vojni so kmalu vse podobne karitativne dejavnosti s strani države prepovedali – zbiranje kakršnih koli darov s strani Cerkve ni bilo dovoljeno. V samostojni Sloveniji pa to smemo in tudi hočemo, ker smo Jezusovi učenci. Jezusov nauk pa je – »ljubite tudi svojega bližnjega«. Vabim vse veroučence 8 in 9 razreda k Trikraljevski akciji. Pomagajmo svojim sovrstnikom – potrebujejo vašo pomoč – našo pomoč.
Godovi in mašni nameni 9.12 – 15.12. 2024
pon. Bernard………v čast MB za srečen porod, ob 18 uri
tor. Judita………… za + Božidar Škrjanc, ob 7.3o zj.
sre. Damaz…………za + Takač Alojzij, obl. ob 18 uri
čet. Amalija………..za + Dragica Sedej, ob 18 uriž
za + Martin Golobič, obl. ob 19 uri na Gum.
pet. Lucija………….za + Alojzij Brglez, ob 18 uri
sob. Janez…………za + Slavka in Milan Lamovšek, ob 18 uri
ned. 3 adv. ned… ob 8 uri za žive in mrtve farane
ob 10 uri za + Alojzij Švigelj, obl.